سفارش تبلیغ
صبا ویژن

متن سخنرانی مقام معظم رهبری در حمایت از ایت الله مصباح در سال 1378

حضرت آیت‏ا... خامنه‏اى رهبر معظم انقلاب اسلامى، در دیدار صدها تن از دانشجویانِ شرکت‏کننده در اردوى آموزشى - پرورشى سازمان بسیج دانشجویى، طى سخنانى بر اهمیت فکر، عمل و احساس نسل جوان براى هر جامعه تأکید کردند و به دلسوزان و هوشمندان دنیاى غرب در مورد فاجعه نابودى و اضمحلال نسل جوان این جوامع، هشدار دادند.
مقام معظم رهبرى در این دیدار، بر نقش تعیین‏کننده نسل جوان براى هر کشور تأکید کردند و فرمودند: دنیاى غرب با وجود آن که در اوج پیشرفت مادى، علمى، صنعتى و اقتصادى و بهره‏مندى از ثروتهاى گوناگون قرار دارد، نتوانسته است نسل جوان خود را به درستى اداره کند و امروز عناصر دلسوز در جوامع غربى احساس کرده‏اند که چه فاجعه‏اى براى آنها در حال وقوع است و بدون تردید آینده سختى را باید در انتظار باشند.
حضرت آیت‏ا... خامنه‏اى با بیان این که طوفانهاى اجتماعى و تاریخى به تدریج خود را نشان مى‏دهند، فرمودند: در جوامع غربى، بسیارى از جوانان دچار بلاهاى اجتماعى مانند اعتیاد، قتل، غارت و شهوترانیهاى بسیار زشت شده‏اند و بسیارى نیز دچار بى‏تفاوتى هستند و در مسایل جمعى، مانند انتخابات شرکت نمى‏کنند. همه اینها نشانه‏هاى زوال نسل جوان غرب است و به عنوان یک واقعیت روشن بر ادعاهاى نظریه پردازان صهیونیست و متفکران سیاسى آمریکایى که خود را صاحب اختیار سرنوشت جهان مى‏دانند، خط بطلان مى‏کشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، با بیان این که جوانان، عامل حرکت جمعى در هر جامعه‏اى هستند، افزودند: به برکت انقلاب، ایمان اسلامى و نیز به برکت وجود ارتباطات قلبى میان دلهاى پاک و نورانى با خدا و هر آنچه که رنگ خدایى دارد، ایران اسلامى از یک نسل جوان ممتاز برخوردار شده است.
مقام معظم رهبرى از سوق دادن نسل جوان به سمت فساد و بى‏تفاوتى در سالهاى قبل از انقلاب به عنوان یک خواست دیکته شده بیگانگان یاد کردند و فرمودند: بیگانگانى که مى‏خواستند سرنوشت این مملکت را به طور کامل در اختیار بگیرند، براى رسیدن به این هدف، در جهت خلاف تدین، عزم، خلوص، صفا و حرکت، جوانان را به کار گرفتند؛ اما فریاد امام به عنوان یک عامل فوق‏العاده و خارج از محاسبات قدرتهاى استعمارگر، تمامى نقشه‏هاى آنان را بى‏اثر و خنثى کرد.
حضرت آیت‏ا... خامنه‏اى در بیان ویژگیهاى ممتاز امام خمینى (ره) فرمودند: حسن بزرگ امام این بود که در مسایل مربوط به اسلام و مسلمین، خود را به عنوان یک شخص مطرح نکرد؛ امام در اسلام، حل شده بود و معارف الهى را از صمیم قلب قبول داشت و با تمام وجود حاکمیت خدا را بر زندگى شخصى خود پذیرفته بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، آبدیده شدن نسل جوان و مؤمن کشور را در امتحان بزرگ جنگ تحمیلى خاطر نشان کردند و افزودند: انقلاب اسلامى، پدیده عظیمى است که حتى به تشکیل نظام جمهورى اسلامى در ایران محدود نمى‏شود. این انقلاب، تاریخ را تغییر داده و یک راه جدید در مقابل بشر و بویژه ملتهاى مسلمان به وجود آورده است.
انقلاب اسلامى، حادثه‏اى بى‏سابقه و پدیده‏اى عجیب است؛ بنا بر این سیاستمدارانِ مجرب و کارآزموده صهیونیست، با پى بردن به این حقیقت، مبارزه با این حرکت عظیم را از رهگذر برنامه‏ریزى بلند مدت آغاز کردند و هدف اصلى آنان این است که جوانانِ امروز، یعنى همه جمعیت فرداى کشور را از انقلاب، جدا کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى از فقدان یک فکر، اندیشه راهنما و ایدئولوژى متکى به یک فکر و تلقى درست از عالم وجود به عنوان مهمترین خلاء دنیاى غرب یاد کردند و با بى‏تأثیرخواندن ایدئولوژیهاى دروغین تزریق شده به جوامع غربى فرمودند: یک دلیل عمده که موجب ترس دنیاى غرب از انقلاب اسلامى شده است، از این حقیقت ناشى مى‏شود که انقلاب اسلامى یک تفکر صحیح، تعریف شده و متکى بر جهان‏بینى مستدل و منطقى از عالم آفرینش ارائه مى‏دهد و این امکان را فراهم مى‏سازد که هر کس بداند در کجاى راه قرار دارد و به سمت کدام هدف حرکت مى‏کند.
حضرت آیت‏ا...خامنه‏اى همچنین افزودند: در مبناى تفکر اسلامى، هدف از حیات انسان رسیدن به رستگارى و سعادت در دنیا و آخرت است. بنا بر این با تکیه بر تفکر اسلامى مى‏توان یک جامعه عادلانه و صالح و یک کشور پیشرو معنوى و در عین حال داراى قدرتهاى والاى مادى را ایجاد کرد و این همان چشم‏انداز و هدف والا و زیبایى است که غربیها از آن محروم هستند.
مقام معظم رهبرى در بخش دیگرى از سخنانشان، نقش آیت‏ا... مصباح یزدى را در هدایت طرح و برنامه این اردو حائز اهمیت خواندند و فرمودند: بنده نزدیک به چهل سال است که جناب آقاى مصباح را مى‏شناسم و به ایشان به عنوان یک فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحبنظر در مسایل اساسى اسلام ارادت قلبى دارم. اگر خداى متعال به نسل کنونى ما، این توفیق را نداد که از شخصیتهایى مانند علامه طباطبایى و شهید مطهرى استفاده کند، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم‏القدر، خلاء آن عزیزان را در زمان ما پر مى‏کند.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبرى آیت‏ا... مصباح یزدى در سخنان کوتاهى گفت: خداوند متعال را سپاسگزاریم که در سایه نعمت ولایت، توفیق معرفت و انجام وظیفه نسبت به نظام مقدس اسلامى را یافته‏ایم و وظیفه خود مى‏دانیم که با تمام توان علاوه بر حراست از مرزهاى جغرافیایى از مرزهاى عقیدتى و باورهاى ارزشى و مذهبى نیز دفاع کنیم و بویژه بسیجیان دانشجو و دانش‏آموز باید نقش بسیار مهم خود را در دفاع از ارزشها و مبارزه با انحرافات، کج‏رویها و کج‏اندیشیها ایفا کنند.




تاریخ : جمعه 86/11/19 | 5:19 صبح | نویسنده : محمدرضا | نظر

  • paper | پرشین تم | بک لینک
  • کد نوحه

    کد مداحی